توييتر ابزاري مناسب براي فريلنسرها

فريلنسرها از توييتر براي كار خود استفاده مي‌كنند! وقتي براي اولين بار اين موضوع را شنيدم، فكر كردم، "بايد شوخي باشد." شايد استفاده از اين ابزار براي فريلنسرها و مخصوصا نويسنده‌هاي فريلنسر كه نياز به ابزاري براي نوشتن دارند كمي سخت باشد.

  • چه ارتباطي مي‌توان با اين پيام‌هاي كوتاه برقرار كرد؟ 
  • چگونه مي توان به طور معناداري با كسي ارتباط برقرار كرد؟

در مورد ابزاري صحبت مي‌كنيم كه در گذشته نه چندان دور با محدوديت 140 كاراكتري روبرو بود و پس از مدتي، اخيرا محدوديت خود را به 280 كاراكتر ارتقاء داده است. اما نكته مهم آن است كه محدوديت‌ توييتر در واقع باعث قدرتمند شدن و كارآمد بودن آن نسبت به ساير سايت‎‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي شده است.

 با توجه به تعداد افراد فعال در اين شبكه اجتماعي، به نظر مي‌رسد استفاده از توييتر و فعاليت در آن در عصر حاضر امري اجتناب ناپذير است. اگر شما نيز از اين شبكه اجتماعي استفاده كرده باشيد و وضعيت فريلنسرهاي محبوب را در آن بررسي كرده باشيد، قطعا فهميده‌ايد كه اين ابزار براي آنها ارزشمند و مفيد بوده است. 

در اينجا مقاله قصد داريم تا برخي از دلايلي كه استفاده از توييتر را براي فريلنسرها جذاب كرده است بيان كنيم:

Image for post

1 . شناسايي افراد معروف در زمينه كاري خود

 توييتر به شما امكان دسترسي سريع به درخشان ترين ذهن‌ها در سراسر جهان، در زمينه‌هاي مختلف (به ويژه رسانه‌هاي اجتماعي و بازاريابي) را مي دهد. اگر به تازگي از توييتر استفاده مي‌كنيد، لازم است تا در آن فعاليت داشته باشيد و برخي از افراد مشهور را دنبال كنيد و از اين افراد نحوه استفاده از اين ابزار را كم كم بياموزيد. منظور از نحوه استفاده توييتر، طريقه برقراري ارتباط با مخاطبان است.

2. يافتن همكاران جديد 

مي‌توانيد با يافتن افراد فعال در زمينه كاري خود، با آنها در ارتباط باشيد و در پروژه‌هاي مختلف شغلي با آنها همكاري كنيد يا از آنها كمك بگيريد. 

3. يادگيري خلاصه نوشتن

نظم 240 نويسه اي توييتر واقعاً به شما ياد مي دهد كه چگونه براي مخاطبان كوتاه مدت و آنلاين امروز، بنويسيد. سعي كنيد در دو خط مفهوم اصلي را به مخاطب انتقال دهيد در حاليكه  مي‌توانيد باقي مطلب را در قالب  يك پيوند در ادامه همان توييت ارائه دهيد. اين روش يك تمرين بسيار خوب براي شما است.

4.دسترسي به منابع معتبر 

با يك جستجوي ساده منابع اصلي مرتبط با فعاليت خود را بيابيد. توييتر يك مكانيسم مناسب براي يافتن منابع اضطراري حتي براي چيزهاي جزئي است. همچنين، برخي از افراد خيلي در توييتر فعال هستند به طوريكه سريعترين راه براي دسترسي به آنها همانجاست. اگر دسترسي به فردي با تلفن يا ايميل براي شما مشكل است، آن را امتحان كنيد. همچنين، بسياري از مشاوران بازاريابي در آنجا حضور دارند و به صاحبان مشاغل مشاوره مي‌دهند كه در صورت نياز مي‌توانيد از آنها استفاده كنيد.

5. يافتن پروژه‌هاي كاري مرتبط با شغل

 توييتر به طور فزاينده‌اي مكاني گرم براي اكثر مشاغل است. يك ليست براي سايت هاي شغلي موجود در توييتر ايجاد كنيد، و هر زمان كه خواستيد فقط ليست‌ها را مشاهده كنيد. همچنين مي توانيد از ابزارهايي مانند TwitJobSearch براي اجراي جستجوي شغل در كلمات كليدي استفاده كنيد.

6- افزايش مهارت‌ رسانه‌هاي اجتماعي

احتمالا به مشترياني برخورد خواهيد كرد كه مي خواهند براي آنها محتواي  شبكه‌هاي اجتماعي توليد كنيد. بنابراين حضور در Twitter و دانستن آداب و معاشرت آن شما رابراي اين منظور آماده خواهد كرد تا مهارت هاي نوشتن خود را با رسانه‌هاي اجتماعي تركيب كنيد تا در نتيجه درآمد بيشتري كسب كنيد.

نكته آخر:

توييتر ابزاري مناسب راي برقراري ارتباط با ديگران است اما محدوديت‌هاي خاص خود را دارد. اگر به عنوان يك نويسنده يا بلاگر در حال فعاليت هستيد، بايد از يك ابزار ديگر مانند پرسپت در كنار شبكه‌هاي اجتماعي خود از جمله توييتر  حتما استفاده كنيد. پيشنهاد ما براي شما عزيزان آن است كه نوشته‌هاي خود را در پرسپت منتشر كنيد و براي يافتن مخاطبين خود و بازاريابي ،آنها را در توييتر يا شبكه‌هاي اجتماعي خود منتشر كنيد. در مقالات بعدي در مورد معرفي و امكانات شبكه‌هاي اجتماعي براي شما بيشتر خواهيم نوشت.

پرسپت امكان اشتراك گذاري مقالات را در شبكه‌هاي اجتماعي براي شما مهيا كرد است. در پرسپت كافيست تا يكبار بنويسيد و در جاهاي مختلف  مطالب خود را منتشر كنيد. براي اشتراك گذاري پست‌هاي خود در توييتر، كافيست لينك كوتاه مقاله را در توييت خود قرار داده و يا از گزينه اشتراك در توييتر استفاه كنيد.

براي راهنمايي بيشتر به  اين صفحه مراجعه كنيد.