انتخاب تصوير براي يك پُست

تصاوير درون يك مقاله تاثير بسيار زيادي در ايجاد ارتباط با مخاطبين دارد. مقاله شما بدون تصوير يك متن خشك و بي روح است. نتايج بررسي بلاگ‌هاي مختلف نشان داده است مقالاتي كه داراي تصاوير خوب و مرتبط هستند كاربران بيشتري را مجذوب خود كرده‌اند. در اين مقاله قصد داريم تا خدمت شما دوستان چندين سايت در زمينه اشتراك و دريافت تصاوير با كيفيت معرفي و بررسي كنيم. 

Image for post

1- Unsplash 

يكي از بهترين و بروزترين سايت‌ها در زمينه دانلود تصاوير اين سايت است. اين سايت طبق محتوايي كه براي كاربران ارائه داده است ثابت كرده است كه يكي از بزرگترين منابع در زمينه اشتراك تصاوير با كيفيت است. از ويژگي‌هاي بارز اين سايت داشتن دسته‌بندي بسيار متنوع براي يافتن و جستجوي تصاوير است. اين وب سايت ادعا مي‌كند بيش از 207،000 عكاس مشاركت كننده و بيش از 17 ميليارد عكس با رشد ماهانه 2 ميليون عكس در ماه دارد. شرايط مجاز كپي رايت در عكس هاي آن باعث شده تا Unsplash به يكي از بزرگترين منابع عكاسي در اينترنت تبديل شود، كه عكس‌هاي اعضاي آن اغلب در مقالات ظاهر مي‌شوند.

Image for post

2- Pixabay

اين سايت شامل تعداد زيادي تصوير بدون حق امتياز است كه مي‎‌توانيد آنها را به صورت رايگان دانلود كنيد. اين سايت ميزبان بيش از 1.5 ميليون عكس، اينفوگرافيك و فيلم است كه استفاده از آنها رايگان است. روي نوار جستجو كليك كنيد تا تصاوير مرتب شده و بر اساس كلمات كليدي آنها را جستجو كنيد. در اين سايت مي‌توانبد بر اساس نام عكس گيرنده، جهت گيري (به عنوان مثال ، صحنه يا نمايش) و حتي نوع دوربين جستجو كنيد. به همين ترتيب سايت داراي بخش انتخاب ويرايشگر است كه بهترين تصاوير انتخاب شده را نمايش مي‌دهد. 

Image for post

3- Pexels 

Pexels تعداد زيادي عكس دارد كه استفاده از آنها براي اهداف تجاري و شخصي رايگان است. مي‌توانيد عكس‌هاي معروف، عكس‌هاي پرطرفدار و جستجوي برجسته (به عنوان مثال آنچه ديگران به دنبال آن هستند) را جستجو كنيد. در صورت نياز به يافتن يك عكس گيرنده كه مي‌توانيد به طور مكرر از عكس هاي او استفاده كنيد. اين سايت چالش‌هاي مختلفي براي عكاسان دارد زيرا در اين سايت تمام عكاسان رتبه‌بندي شده‌اند. ويژگي متمايز اين سايت دارا بودن يك تابلوي امتيازات است كه رتبه هنرمند برتر و آثار آنها را به شما نشان مي دهد.

Image for post

4- Freestocks 

اين سايت يكي از بهترين وب سايت‌ها  كه مي‌توانيد از آن عكس‌هاي رايگان دريافت كنيد. نكته باورنكردني در مورد آن اين است كه علاوه بر اين به كاربران امكان مي‌دهد تصاوير را به صورت رايگان بارگذاري كنند همه عكس‌ها تحت Creative Commons CC مجوز دارند. اين به اين معناست كه شما مي‌توانيد از اين تصاوير بدون نگراني در مورد مسائل مربوط به حق چاپ استفاده كنيد. تصاوير موجود از كيفيت و وضوح بسيار بالايي برخوردار هستند. FreeStocks تصاوير 7 دسته مختلف را شامل مي شود، از جمله حيوانات ، غذا ، طبيعت ، مد و غيره مانند ساير وب سايت هاي رايگان عكس، مي‌توانيد تصاوير با كلمات كليدي مرتبط را نيز جستجو كنيد.

Image for post

5- Gratisography 

ويژگي متمايز اين وب سايت شامل عجيب ترين و بي نظيرترين عكس‌هاي حيوانات ، مكان‌ها، طبيعت و مردان است. در اين سايت تعداد زيادي عكس وجود ندارد اما قطعا تصاويري وجود دارد كه در جاي ديگر نمي‌توانيد آن را بيابيد. عكس‌ها در 9 دسته حيوانات، مد، تجارت، غذا، اشيا، طبيعت، مردم، و غيره سازمان يافته‌اند. با اين حال، در صورتي كه به دنبال يك عكس عجيب و غريب هستيد كه به محتواي شما روح مي‌بخشد ، اين سايت يكي از بهترين‌هاست.

Image for post

6- StockSnap

ويژگي متمايز اين سايت دارا بودن دسته‌هاي مختلف و همچنين  چندين زيرمجموعه است كه جستجوي يك عكس خاص را براي شما آسان مي‌كند. اين سايت ميزبان تعداد زيادي عكس با وضوح بالا است و استفاده از آن براي استفاده تجاري رايگان است. در StockSnap هر هفته عكس‌هاي جديدي بارگذاري مي‌شود.مي‌توانيد تصاوير را براساس تاريخ، بيشترين و كمترين بارگيري و بيشترين و كمترين موارد موردعلاقه جستجو كنيد. به همين ترتيب مي‌توانيد عكسهاي پرطرفدار را جستجو كنيد. اگر يك حساب كاربري ايجاد كنيد تصاوير مورد علاقه خود را مي‌توانيد در حساب كاربري  ذخيره كنيد.

Image for post

7- Burst 

ويژگي متمايز Burst بتصميم گيري در دريافت يك تصوير خاص با وضوح بالا يا پايين است. اين سايت 28 دسته منحصر به فرد دارد كه چند دسته از آنها به زير مجموعه‌ها تفكيك مي‌شوند تا جستجوي تصاوير مورد نياز شما بسيار ساده‌تر باشد. جستجو ،مرور و بارگيري تصاوير در اين سايت كاملا استاندارد است.

Image for post

8- New Old Stock

يكي از وب سايت‌هاي عالي در زمينه انتخاب تصاوير است. يكي از ويژگي‌هاي خوب اين وب سايت تمركز بر روي عكس‌هاي قديمي است. بيشتر عكس‌هاي اين سايت سياه و سفيد است.  جستجوي سايت خيلي مناسب نيست. علاوه بر اين ، برخلاف بيشتر سايت‌هاي رايگان ، New Old Stock هيچ روشي براي فيلتر كردن عكس‌ها ارائه نمي‌دهد. اما اين عكس‌ها مخاطبين خاص خود را دارد.

Image for post

اگر شما هم سايتي را مي‌شناسيد كه مي‌تواند براي انتخاب تصاوير مفيد باشد، در قسمت نظرات معرفي بفرماييد تا دوستان استفاده كنند.