چگونه يك نويسنده فريلنسِر شويم؟

تبديل شدن به يك نويسنده فريلنسر در ابتدا هميشه آسان نيست، اما مي‌تواند بسيار جذاب و پُردرآمد باشد. 

Image for post

بياييد در مورد اينكه يك نويسنده وبلاگ فريلنسر چگونه بايد باشد، صحبت كنيم. براي نوشتن يك پست خوب، ابتدا بايد تحقيق كنيد و زماني را براي نوشتن آن پست صرف كنيد. نوشتن بهترين مطالب بين 90 دقيقه تا 3 ساعت طول مي كشد. بنابراين اگر قصد انجام فريلنسينگ را داريد، مطمئن باشيد كه وقت اضافي به اندازه كافي براي انجام اين كار داشته باشيد. با يك حساب سر انگشتي و با فرض اينكه شما حدود ده پست در هفته بنويسيد، حدود 9-10 ساعت كار علاوه بر كار عادي بايد زمان در نظر بگيريد.

اما نكته جالب در مورد فريلنسينگ اين است كه مي‌توانيد اين كار را از هر مكان و هر زمان از روز انجام دهيد. بنابراين مي‌توانيد آخر شب، در ساعت نهار يا در ساعات اوليه صبح بنويسيد. مي‌توانيد اين كار را هنگام مسافرت، يا نشستن در يك كنفرانس خسته كننده انجام دهيد.اين آزادي در عملكرد بسيار جذاب است.

 چگونه مي خواهيد يك نويسنده فريلنسر شد؟ در اينجا برخي از بهترين نكات را خدمت شما ارائه خواهيم كرد:

كار روزانه خود را ترك نكنيد

حتي اگر دوست داريد يك نويسنده تمام وقت آزاد شويد و در نهايت كار خود را رها كنيد، زود تصميم نگيريد و اين كار را نكنيد. قبل از انجام هر كار، ابتدا آن را امتحان كنيد و مهارت هاي خود را افزايش دهيد. پيشنهاد مي كنيم وبلاگ نويسي رايگان را حداقل براي چند ماه انجام دهيد (اگر از قبل يك نويسنده باتجربه هستيد) و اگر كاملاً تازه وارد اين كار شده ايد به مدت 6 ماه يا بيشتر اين كار را تمرين كنيد. در انجام كار خود مهارت كافي كسب كنيد، سپس با سايت هايي كه در آن امكان درآمد زايي وجود دارد رابطه برقرار كنيد و از نحوه كار آنها مطلع شويد.

Image for post

يك وبلاگ شخصي راه اندازي كنيد

اولين قدم براي فريلنسرينگ ايجاد وبلاگي براي خودتان است. اين وبلاگ به عنوان ويتريني براي نوشتن شما و راهي براي تمرين مهارت‌هاي شما محسوب مي‌شود. قبل از اينكه از مردم بخواهيد براي اين كار به شما پول بدهند، مقالاتي با كيفيت بالا بنويسيد كه نمونه عالي براي هر كارفرماي بالقوه باشد.

Image for post

مورد توجه قرار بگيريد 

در ابتدا هيچ كس وبلاگ شما را نمي‌خواند. انتظار نداشته باشيد كه فوراً ترافيك داشته باشيد. اما مقالاتي عالي با عناوين عالي بنويسيد، برخي از آنها را به شبكه هاي اجتماعي خود ارسال كنيد و كه بازديد خود را افزايش دهيد. 

 قبل از به دست آوردن دنبال كنندگان كافي (حداقل 200 نفر)، مطالب خود را به رسانه هاي اجتماعي ارسال نكنيد و به خوانندگان خود اجازه دهيد اين كار را براي شما انجام دهند. اگر مقاله شما خوب باشد ، آنها اين كار را مي‌كنند. نوشتن مقالات خوب يك راه سريع براي تبديل شدن به يك فريلنسر مشهور است.

Image for post
Image for post

وبلاگ مهمان داشته باشيد

 يك راه عالي ديگري براي جلب توجه افراد به خود آن است كه براي يك وبلاگ نويس مشهور و سرشناس بنويسيد. براي شروع مي‌توانيد اين افراد را شناسايي كنيد و در مورد هر يك از مقالات آنها يك نقد و بررسي داشته باشيد و سپس كاربران را به مقالات اصلي ارجاع دهيد. 

Image for post

براي وبلاگ هاي خوب بنويسيد

 هنگامي كه يك نام تجاري براي خود ايجاد كرديد و خود را مورد توجه قرار داديد، و نمونه خوبي از نوشتن در وبلاگ خود و جاهاي ديگر را ايجاد كرديد،  براي وبلاگ هاي بزرگتر بنويسيد. آنهايي كه بايت اين كار پول مي‌پردازند، زيرا وبلاگ‌هاي كوچك (نوشته شده توسط يك نفر) نمي توانند به شما پول بدهند. 

در اين وبلاگ ها ثبت نام كنيد و بهترين مقالات خود را در آنجا انتشار دهيد. منتظر بمانيد و وضعيت دنبال كنندگان خود و نحوه بازخوردهاي آنان از مقالات خود را دريافت كنيد و به دقت مورد بررسي قرار دهيد تا كارهاي شما بدون اشكال و به نحو كامل انجام شود و مخاطبان با شما يك ارتباط پايدار برقرار كنند.

Image for post

بهترين تلاش خود را بكنيد.

سعي كنيد در حيطه موضوعي كه در مورد آن مطلب مي‌نويسيد بهترين باشيد. در هنگام نوشتن به اين فكر كنيد كه شما در ازاي نوشتن آن مطلب بالاترين دستمزد را دريافت كرده ايد اينن كار علاوه در ايجاد انگيزه در شما كيفيت مطالب شما را به طرز عجيبي افزايش خواهد داد و باعث مي‌شود در هنگام نوشتن احساس مسئولي كنيد. با اين روش هيچگاه از شغل بلاگري و فريلنسرينگ خسته نخواهيد شد.

Image for post

زمان‌بندي را رعايت كنيد 

داشتن زمان بندي در انجام امور به شما و مخاطبان شما يك نظم ذهني خواهد داد. هرگز گسسته مطلب ننويسيد زيرا اين كار ارتباط شما را با مخاطبان قطع خواهد كرد و يك حس عدم فعاليت در آنان شكل خواهد داد. به صورت مستمر با دنبال كنندگان خود در ارتباط باشيد و حتي زمانيكه براي يك موضوع امكان نوشتن نداريد آن را با ايشان در ميان بگذاريد. رعايت همين موضوع مي‌تواند يكي از بهترين راه هاي جذب آنان باشد.

Image for post

مهارت خود را دنبال كنيد

بهتر است در مورد چيزهايي كه مي دانيد بنويسيد. اگر در مورد موضوعي چيزي نمي دانيد، احتمالاً گنگ به نظر خواهيد رسيد. اگر فقط كمي درباره موضوعي مي دانيد ، مثل يك ديوانه در مورد آن تحقيق كنيد تا اينكه كاملا از آن آگاه شويد. نوشتن در مورد موضوعاتي كه از قبل با آنها بسيار آشنا هستيد در وقت شما صرفه جويي مي كند و احتمالا خوانده شدن را  بسيار بالا خواهد برد.