تفاوت نوشتن مقاله با پست وبلاگ 

Image for post

 تا به حال فكر كرده ايد كه چه تفاوتي بين نوشتن يك مقاله و نوشتن پست وبلاگ وجود دارد؟ اين موضوعي است كه افراد زمانيكه فريلنسري را آغاز مي‌كنند بسيار مي‌پرسند و بسيار مطرح مي‌شود. علاوه بر سبك و موضوع محتوا ممكن است يكي از تفاوت‌هاي اساسي بين وبلاگها و مقالات شما را متعجب كند. و به همين دليل تصميم گرفتيم اين پست را براي شما نويسندگان عزيز به اشتراك بگذاريم.

امروز در دنياي فريلنسري در مورد پست‌ها و مقالات وبلاگ سردرگمي زيادي وجود دارد. همچنين اختلافاتي در مورد نحوه قيمت گذاري  هر يك از انواع اين نوشته‌ها اختلافاتي وجود دارد. بنابراين چون اوضاع در حال تغيير است اين موضوع جاي بحث دارد و درك تفاوت‌هاي اين دو فرم نوشتاري به شما كمك مي‌كند درآمد بيشتري كسب كنيد.

براي سالها، پست‌هاي وبلاگ و مقالات غير داستاني كاملاً متفاوت بود در ادامه برخي از تفاوت‌هاي اين دو نوع فرم نوشتاري آورده شده است

تفاوت بين مقاله و پست وبلاگ

پستِ وبلاگ

  • بيشتر نظر شخصي شما مهم است.
  • بدون مصاحبه يا تحقيق است.
  • كوتاه تر از 300 كلمه
  • حول كلمات كليدي ايجاد شده است.
  • املا و دستور زبان اختياري دارد
  • داراي سبك نوشتن عادي
  • هيچ ويرايشي روي آن انجام نشده است
  • دستمزد پرداخت بابت آن كم است

مقاله

  • نظر شما شخصي شما مجاز نيست
  • مصاحبه و تحقيق از متخصصان معتبر و بنگاه هاي تحقيقاتي انجام شده است.
  • بيشتر از 300 كلمه
  • SEO كلمات كليدي مهم نيست
  • املا و دستور زبان بي عيب و نقص دارد
  • داراي سبك نوشتن پيچيده تر
  • ويرايشگر آن را براي شما تميز مي كند. 
  • منتشر شده توسط يك مجله چاپي براي هر قطعه
  • دستمزد پرداخت بالاتري دارد.

اتفاقي كه در سال‌هاي اخير افتاده است مرز بين اين نوع نوشتارها را باهم بسيار كمرنگ كرده است بخصوص در طي دو سال گذشته، مرزها خيلي از يكيديگر قابل تشخيص نيستند.


همگرايي مقاله و پست وبلاگ

پست‌هاي وبلاگ بيشتر و بيشتر به مقالات شبيه مي‌شوند. همزمان با شلوغي اينترنت در وبلاگ‌هاي بازار، اين سير شروع به افزايش كرد.

پست‌هاي وبلاگ مصاحبه بيشتري داشتند. آنها داده‌هاي جالبي ارائه دادند. وقتي وبلاگ نويسان به دنبال برجسته سازي و ارائه ارزش بيشتر بودند، پست‌ها طولاني تر مي شدند تا اينكه 1000 كلمه نسبتاً استاندارد شود و پست‌هاي 2000 كلمه اي غير معمول نيستند. با سركوب گوگل در مورد محتواي پرشده از كلمات كليدي، ارزش كلمات كليدي SEO كاهش يافت. همچنين، با حرفه‌اي شدن وبلاگ‌ها، بسياري از ويراستاران استخدام شدند.

در سمت مقاله نويسي، تحركاتي نيز وجود داشت. بسياري از مجلات چاپي شروع به ارسال نسخه‌اي از مقالات خود به صورت آنلاين كردند. ناگهان، تيترهاي مجله‌ها، دقيقاً مانند تيترهاي ارسال مطالب وبلاگ، و ايجاد سبك‌هاي تيتر، نياز به ايجاد ترافيك داشتند. آنها بيشتر نظرات محور رهبران انديشه را منتشر كردند. برخي نيز وبلاگ‌هايي را درج مي‌كنند كه به نويسندگان اجازه مي‌دهند به تنهايي دكمه "انتشار" را بزنند.

تعداد كلمات براي چاپ كوتاه شد، زيرا درآمد آگهي به صورت آنلاين تغيير كرد. برخي از مجلات فقط به صورت آنلاين در دسترس بودند. به طور خلاصه، دو نوع نوشتن شروع به ادغام شدن در يك نوع كردند. تعاريف خسته كننده شد، و اكنون سردرگمي زيادي وجود دارد.

به جز يك مورد: پست هاي وبلاگ تمايل به پرداخت كم دارند، و مقالات نيز پرداختي بيشتري دريافت مي‌كنند.


سردرگمي مشتري

مشترياني كه تحصيلات خوبي ندارند و تفاوت اين دو شكل را نمي دانند، سالهاست كه مشغول مكالمه درباره آنها هستند.اين تعريف نويسندگان را براي تعريف پروژه‌هاي نوشتاري و پيشنهاد مناسب به آنها سخت مي‌كند.

تعداد زيادي مشتري وجود دارند كه با ارسال 300 كلمه اي سريع كه مي‌خواهند "مقاله" تماس مي گيرند، اما هنوز هم مي‌خواهند مبلغ كمي براي آنها بپردازند.

همچنين بسياري از مشتري‌ها هستند كه دوست دارند شما پست هاي 1000 كلمه اي وبلاگ را با دو مصاحبه و يك آمار تحقيق بنويسيد، اما آنها مي خواهند كم بپردازند زيرا "اين يك پست وبلاگ است".

وظيفه شما به عنوان يك نويسنده فريلنسر اين است كه كاردرست را انجام دهيد و به آنچه در واقع وظيفه شماست بپردازيد- سپس در مورد آنچه كه واقعا بايد بپردازد صحبت كنيد.

چگونه نويسندگان مي توانند درآمد بيشتري كسب كنند

واقعيت اين است كه مشتريان هميشه سعي مي كنند ارزان ترين قيمت را بدست آورند. اين به نويسندگان بستگي دارد كه به مشتريان درمورد آنچه كه آنها درخواست مي كنند و همچنين پرداخت حق آنها براي آنچه مي خواهند بنويسيد، آموزش دهند.

خبر خوب اين است كه همگرايي پست‌ها و مقالات وبلاگ بايد به نويسندگان فرصت پرداخت بهتري بدهد. پست‌هاي وبلاگ در حال بزرگ شدن هستند - به طور فزاينده اي قدم زشت مقاله ها نيستند. بنابراين آنها بايد هزينه بيشتري مانند مقالاتي كه اغلب هستند، بپردازند. اما اين نويسنده است كه بايد گام هاي خود را براي استفاده از اين تغيير در بازار بردارد.

برخي از راهكارهاي پيشنهادي:

آن را تعريف كنيد 

وقتي مشتري به شما گفت كه مقاله يا پست وبلاگ مي خواهد، از او بخواهيد منظور خود را تعريف كند. آيا مصاحبه وجود دارد؟ چند تا؟ طول قطعه چقدر است؟
آنها را تاب دهيد

 آنها را با اين ايده بفروشيد كه آنچه مي‌خواهند به عنوان مقاله اي توسط نويسندگان حرفه‌اي در نظر گرفته شود. بلافاصله نرخ‌هاي شما را افزايش مي دهد. به دليل اينكه اين يك مقاله است، درخواست خود را مطرح كنيد.
فروش مقالات

 اگر با مشترياني صحبت مي‌كنيد كه دقيقا نمي دانند چه مي خواهند و اگر مي خواهند بازاريابي محتواي آنها موفقيت‌آميز باشد، آنها را به اين ايده بفروشيد كه بايد براي آنها مقاله بنويسيد، نه يك پست وبلاگ. 
ارتقا وبلاگ

 اگر آنها مي خواهند براي يك وبلاگ موجود پست ارسال كنند، آنها را با ارزش انتقال وبلاگ خود به سطح بعدي، به بيشتر احساسات گزارش شده از نوع مجله، و آنچه مي تواند براي  اعتبار آنها بفروشد، بفروشيد.