اشتباهاتي رايج در انتشار كتاب‌هاي الكترونيكي

در اين مقاله اشتباهاتي عنوان شده است كه با اصلاح آنها مي‌توانيد كتاب الكترونيكي خود را بهتر منتشر كنيد. نوشتن يك كتاب الكترونيكي و انتخاب طرح‌هاي زيبا براي آن از ملزومات داشتن يك كتاب الكترونيكي است اما نكات ديگري وجود دارد كه شما بايد به آن توجه كنيد تا كتاب خود را جهت ارائه به مخاطبين بهينه كنيد. اين آغاز يك سفر كوچك است تا بتوانيد درآمد خود را ارتقاء دهيد و چندين منبع درآمد براي خود ايجاد كنيد.

در همين حال نويسندگاني هستند كه مسير انتشار كتاب الكترونيكي را به اشتباه پيموده‌اند. بنابراين مي‌توانيد از اين اشتباهات جلوگيري كنيد.در اين مقاله مواردي وجود دارد كه اكثريت نويسندگان در تهيه كتاب الكترونيكي خود رعايت نكرده‌اند.

Image for post

داشتن متن خيلي طولاني 

خواندن يك كتاب 220 صفحه‌اي روي نت! بايد بدانيد كه كتاب‌هاي الكترونيكي بهتر است با طول كوتاه تر به مخاطبين ارائه شوند. مردم تمايل ندارند ساعت‌ها روي صفحات ديجيتالي مطالعه كنند و به همين دليل به دنبال كتابهاي الكترونيكي كوتاه تر مي روند.

قيمت گران 

هزينه كردن براي يك كتاب الكترونيكي با توجه به تمام مطالب مفيدي كه نويسنده در آن قرار داده است، براي مخاطبين كمي سخت است و مردم عادت دارند هزينه كمتري براي كتاب‌هاي الكترونيكي بپردازند. حتي بدتر از آن اينه منتشر كردن تمام مطالب در قالب يك كتاب شما را با كم بود اطلاعات مواجه خواهد كرد و ممكن است هيچ كتاب ديگري براي جلب نظر مخاطبيني كه اولين كتاب را خريداري كرده‌اند، نداشته باشيد. بهتر است كتاب الكترونيكي را در قالبي كوچكتر  و با قيمت پايين منتشر كنيد.

تقسيم بندي مناسب

 با داشتن يك تقسيم بندي مناسب در مورد انتشار كل مطلب مي‌توانيد برند خود را تقويت كنيد و محصولات بيشتري براي فروش داشته باشيد. داشتن كالاهاي بيشتر هميشه بهتر است زيرا در اين صورت مي‌توانيد آنها را به روش‌هاي مختلف دسته بندي كنيد يا به عنوان رايگان به مردم پيشنهاد دهيد تا محصولات ديگر را نيز بخرند. همچنين تقسيم بندي مطالب باعث انجام سريعتر انجام كار خواهد شد و به شما اجازه مي‌دهد زودتر درآمد كسب كنيد.

مشخصات ناكافي 

در مورد محتواي كتابي كه انتشار داده‌ايد حتما به مخاطبين يك توضيح ارائه دهيد تا كاملا در جريان محتواي شما قرار بگيرند. اين كار علاوه بر ايجاد يك حس ارتباط قوي بين شما و مخاطبين تا حد زيادي باعث انسجام فكري مخاطبين خواهد شد و محصولات بعدي شما را با اطمينان بيشتري خريداري مي‌كنند..

به روز رساني مطالب

حتما پس از انتشار كتاب خود نظرات خوانندگان را در مورد آن دريافت كنيد و ارزيابي كنيد تا اگر نياز باشد در نسخ بعدي آنها را اعمال كنيد. انتشار نسخه جديد هر ساله علاقه و فروش جديدي به دنبال خواهد داشت.

 عدم بازاريابي

ممكن است شما هيچ تصوري از بازاريابي براي كتاب منتشر شده خود نداشته باشيد. بدون بازاريابي محصول شما يك جسم بي‌روح است. امروزه شبكه‌هاي اجتماعي نظير توئيتر و لينكدين فرصت بسيار خوبي را براي نويسندگان ايجاد كرده است تا محصول خود را به ديگران معرفي كنند. علاوه بر اين ابزارهاي ديگري همچون سايت‌هاي وبلاگ نويسي مانند پرسپت  وجود دارند كه براي نويسندگان بسيار مناسب هستند. در اين مرحله، اگر كتاب الكترونيكي شما در اين ابزارها نباشد، شما يك قيف فروش اتوماتيك بزرگ را از دست داده ايد كه مي تواند شما را به مشتريان برساند.